تبلیغات
حجاب سنتر - حجاب و حق همسر
"حجاب برتر، به زنان ما عفت، به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می بخشد "

 

        

سلام

امروز میخوام در باره یکی از حقوق همسر بحث کنم، حقی که شاید بسیاری از زنان ما از روی عدم توجه آن را فراموش کرده اند و به همین خاطر دچار گناه می شوند.

حقی که شاید با دانستن آن کمتر به این گناه آلوده گردند و همچنان همان زنان پاک دامن ایرانی باقی بمانند.

وقتی که بین زن و مردی صیغه عقد جاری می شود و عروس خانم بعد از هزار عشوه و ناز و بعد از چندین و چند بار جون به لب کردن عاقد بالاخره بله را می گه،

 

این دختر دیروز خود را به عقد مردی در آورده که از این به بعد همسر او نامیده می شود وحتی در بعضی از کشور ها، نام خانوادگی زن نیز به نام خانوادگی همسرش تغییر کرده و رسماً و شرعاً به زوجیت آن مرد در آمده است.

این بله گفتن حقوقی را بین زن و مرد به وجود می آورد، حقوقی که هم مرد به عنوان شوهر نسبت به زن پیدا می کنه و هم برعکس یعنی زن حقوقی رو نسبت به مرد پیدا می کنه.

حال باید در اینجا به نکته ای اشاره کنم که کمتر مورد توجه عده ای از زنان بوده و اون اینکه یکی از حقوقی که زن نسبت به مرد دارد این است که خود را از هر گونه بدی و آلودگی پاک نگه داشته و حق لذت بردن از خود را برای شوهر خود قرار دهد و این لذت بردن با زینت کردن زن برای شوهر بیشتر جلوه کرده و آشکار می گردد. یعنی اسلام به زن اجازه داده تا خود را برای همسرش بیاراید و حتی بر این مسأله تاکید فراوانی هم کرده است «و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن(سوره نور آیه 31)» که آشکار کردن زینت را فقط برای همسران جایز می داند.

پس یکی از حقوقی که زن نسبت به همسرش باید رعایت کند حفظ خود بود که این حفظ خود هم شامل رابطه جنسی می شود و هم سایر لذتها و حق دیگر اینکه فقط برای همسر خود زینت و آرایش نماید نه برای دیگران.

تا اینجای مطلب که رسیدیم نگاهی به چند مساله فقهی می اندازیم و بعد به ادامه بحثمون ادامه می دم.

1- "جمیع بدن زن عورت است، جز چهره به اجماع جمیع علما در جمیع شهرها جز ابوبكر بن عبدالرحمن بن هشام كه تمام بدن زن را عورت دانسته است و سخن او به حكم اجماع، مردود است. از نظر علمای شیعه دو دست تا مچ نیز مانند چهره است و عورت نیست."

2- حضرت آیت‌الله خامنه ای:

3- بر زن واجب است تمام بدن و موی و زینت خود را از نامحرم بپوشاند.

4- مراد از نامحرم

5- مراد از نامحرم هر بینندۀ بالغ و نیز نابالغ ممیّز بجز شوهر و محارم است.

6- قرآن کریم در آیه 30 سوره نور می فرماید

قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله‏ خبیر بما یصنعون»؛ بگو به مؤمنین که چشمها را فرو خوابانند و دامنهای‏ خودشان را حفظ کنند، این برای آنها پاکتر و پاکیزه‏تر است، یعنی این‏ دستورهای عفاف به منظور پاکیزگی داده شده است و خدا داناست به آنچه که‏ شما انجام می‏دهید. در این آیه مسائل زیادی است که باید بحث بشود.

 

با کنار هم گذاشتن این چند مساله فقهی و قرآنی آن مسأله حقوقی که در ابتدا بیان کردم در میابیم که تمام بدن زن بجز جاهایی که مستثنی شده است به نوعی عورت زن است و زن باید به این دلایل فقهی خود را از نامحرم بپوشاند.

حال سوال اینجاست که زنانی که اینگونه کشف حجاب کرده و در کوچه و بازار به پرسه زدن مشغولند آیا حقوقی را که در خصوص حفظ خود در مقابل ناپاکی ها دارند را رعایت کرده اند؟

 

آیا زینت کردن و آرایش کردن برای نامحرمان علاوه بر حرمت ذاتی که دارد باعث پایمال شدن حق همسرشان نمی شود؟

 

آیا این زنان با مشارکت دادن نگاه های هرزه هوس بازان در زینتهایی که فقط مختص به همسر آنهاست در حق او ظلم نکرده اند؟

 

وقتی که تار مویی از این زنان جزو عورت آنهاست و حتی نگاه کردن به آن تار مو مانند نگاه کردن به سایر اجزای بدن زن حرام است آیا با نمایش گردن و تمام موها و ... هر روزه دچار گناه های فراوانی و انجام فعل حرام نمی شوند؟

 

پس بییائیم اسلام را آنگونه که هست اجرا کنیم نه آنگونه که برداشت و تفسیر خودمان از دین است.





برچسب ها: حقوق همسر، حق شوهر، حق زن، حقوق زن، حق ازدواج، حجاب همسر، حجاب در فقه، حجاب در قرآن، عورت، عورت بدن، موی سر، بدون روسری، زینت زن، آرایش زن،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 4 شهریور 1391 | توسط : مبین | نظرات()